SVSH-elev vinder Kodechamp 2023

Noah fra 7. klasse har vundet den landsdækkende kodekonkurrence

Kodechamp 2023

I faget Teknologiforståelse, eller “LAB” som vi kalder det i daglig tale, har elever fra 7. og 8. klasse arbejdet med at designe og programmere retrospil, som kunne deltage i den landsdækkende konkurrence Kodechamp arrangeret af Center for Undervisningsmidler.
Samme dag som vi gik på juleferie fik vi at vide at Noahs spil “Demonrise” havde vundet førstepræmien i kategorien 7.klasse.
Her kan du se og høre hvor god en anmeldelse spillet får (9 minutter inde i videoen).
Og her kan du selv prøve spillet.
Noahs spil bygger videre på en idé fra en anden af vores skrappe spildesignere, Conrad.
Conrads originale ide kan du se og spille her
Vi ønsker kæmpe tillykke fra hele skolen!
Vi vandt desværre ikke i gruppekategorien, men fik alligevel bygget begyndelsen på et spil, som helt sikkert kan blive virkelig godt og sjovt. Spillet som hedder “Demons & Chicken” kan spilles her og er designet af Karla, Han, Ask, Aleksander, Ruben og Brunhilde.

FØLG SKOLEN VED SORTE HEST

Seneste nyt

Skoletilsyn Februar 2024

Skoletilsyn Februar 2024

Skolen ved Sorte Hest modtager jævnligt undervisningstilsyn fra Københavns Kommune. Tilsynets formål er at sikre sig, at det undervisningstilbud som eleverne på SVSH modtager, står mål med lovkravene. Tilsynsførende har til opgave at følge flere forskellige fag...

Konfilkthåndtering i hverdagen

Konfilkthåndtering i hverdagen

  Onsdag d. 17-04-2024, Kl. 16.00-18.00 Med udgangspunkt i principperne fra Low Arousal tilgangen er fokus denne eftermiddag på, hvordan konflikter med børn og unge kan håndteres og nedtrappes i en travl hverdag. Program for eftermiddagen: Kl. 16.00-17.00: Low...

Temadag om skolevægring

Temadag om skolevægring

  Onsdag d. 04-10-2023, Kl. 16.00-18.00 Elever kan være helt eller delvist fraværende fra skole i perioder af ufrivillige årsager. Dette kaldes skolevægring. Men hvad taler vi om, når vi taler skolevægring?Skolevægring er et kompliceret og uhomogent fænomen. Ved...